وقتی چنین اتفاقی بیافتد، یعنی یک محتوا در بیش از یک سایت با URLهای متفاوت ظاهر شود، به آن محتوای Duplicate گفته میشود. مشاوره سئو حرفه ای
حقیقتهایی دردناک درباره ماهیت واقعی محتوای تکراری
- محتوای تکراری هیچ ارزشی به سایت شما اضافه نمیکند
- بر خلاف باور عموم، محتوای کپی تنها با ایجاد متن مشابه به وجود نمیآید
- گوگل با دیدن چند محتوای مشابه، یکی را در صفحه نتایج نشان میدهد. این یعنی در صورت وجود محتوای تکراری در سایت شما، گوگل آن را ایندکس میکند ولی در نتایج یکی را نشان میدهد
- گوگل هیچ جریمهای برای محتوای کپی در نظر نگرفته است
- مشکلات تکنیکال و فنی موجود در سایت رایجترین دلیل ایجاد Duplicate Content است.
- 25 تا 30 درصد محتوای اینترنت تکراری است!
نظر متخصصین سئو درباره Duplicate Content و رفتار گوگل نسبت به آن
وقتی صحبت از محتوای تکراری و نحوه رفتار گوگل با آن میشود، متخصصان سئو نظرات متنوعی به ما میدهند. برای اینکه با طیف گستردهای از دیدگاههای مختلف درباره Duplicate Content آشنا شویم، در اینجا به بررسی نقطه نظرات کارشناسهای سئو میپردازیم:
- «محتوای کپی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. شکلهای مختلفی از محتوای کپی وجود دارد که شما باید حواستان به آنها باشد چون حتی یک باگ کوچک تکنیکال در سایت شما میتواند باعث به وجود آمدن هزاران صفحه Duplicate در سایت شما شود.»
- وقتی 3 یا 4 نسخه مشابه از یک صفحه دارید، مثل این است که دارید با 3 یا 4 سایت دیگر برای کسب جایگاه مبارزه میکنید. اینکار ممکن است باعث شود محتوای اصلی شما هم شانس زیادی برای کسب جایگاه نداشته باشد.
- اگر یک یا دو صفحه در سایت خود دارید که بخشی از محتوای آن از سایتهای دیگر گرفته شده است، اصلاً جای نگرانی نیست. مشکل زمانی حاد میشود که مشکلات فنی و تکنیکال سایت شما هزاران صفحه کپی تولید میکنند و شما روح تان هم خبر ندارد.
- اصلاً میدانستید که حدود 25 تا 30 درصد محتوای وب، کپی است؟ فقط اگر میزان Duplicate Content سایت شما زیاد است یا شما باید فکری برای آن بکنید یا گوگل خودش دست به کار میشود و این مشکل را برای شما حل میکند.
Duplicate Content چیست و چطور به وجود میآید؟
محتوای تکراری معمولاً به دو دلیل به وجود میآید:
عامل انسانی: منظور از عامل انسانی همان روشی است که در آن محتوای سایتها به صورت عمدی از یک سایت در سایتی دیگر کپی میشوند مثل:
- سایتهای دیگری که محتوای شما را کپی میکنند
- کپی کردن محتوا از سایتهای دیگر
- لندینگ پیجهای صفحاتی که در گوگل ادز هستند
https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/
عامل غیرانسانی: منظور ما از عامل انسانی، مشکلات و اختلالات فنی موجود در سایت است. این مشکلات فنی به طور کل شامل موارد زیر است:
- نسخه www سایت با نسخه بدون www / نسخه HTTP با نسخه HTTPS
- حرف کوچک و بزرگ در URLها
- صفحات INDEX.html و (Index.php)
- فیلتر محصولات سایتهای فروشگاهی
- محتوایی که در چند دستهبندی وجود دارد
- صفحات مخصوص برای تصاویر
- صفحات مخصوص کامنتها
- سایتهای چند زبانه
- نتایج جستجو در داخل سایت
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17